Tesco: akkor inkább Tökölön

A figyelem középpontjába került a Tököli bevásárló Központ.
A mindennapi élethez kapcsolódó szolgáltatásokat is magába foglaló komplexum egy kicsit már a jövő fejlesztése.
A Tesco-Global 122 üzletet működtet, közülük 76 hipermarket.
Egy év alatt 11 hiper, 9 szuper, és 3 S-market boltot nyitottak.
A hazai CBA komoly versenytársa a külföldi cégeknek, ami Közép-Európában elég ritka. A nagyáruházláncok fejlesztéseivel párhuzamosan csökken az önálló kisboltok száma és piaci részesedése.
Tökölön is komoly mérlegelés előzte meg a fejlesztéseket, mert a Képviselő-testület pontosan ismeri és mérlegelte is a várható változásokat. Azonban a verseny nemcsak az üzletek, hanem a települések között is erős és kíméletlen. Számunkra kedvezőbb, ha ez a beruházás itt Tökölön, s nem Halásztelken vagy Szigetszentmiklóson épül meg.
Dönthettek volna az elutasításról is, csakhogy akkor az megépül az út másik oldalán, szigetszentmiklósi vagy halásztelki területen és a bevételi lehetőségektől elesik Tököl. A helyi adóbevételek megszerzésében különbözőek Szigetszentmiklós, Dunaharaszti, Halásztelek vagy Tököl lehetőségei. Az M0 autóút közelsége sok munkahelyet és magas adóbevételt eredményez az autópálya vonalában.
A jövő év lesz az önkormányzatok legnehezebb éve, de a fejlesztésekről nem mondunk le. Takarékos működés, új beruházásokból adódó bevételnövelés, pályázatok a recept a talpon maradásra.
Megszorítások ide vagy oda, ott, ahol milliárdos helyi adóbevételekkel számolhatnak, nem lesz gond a jövőben sem. A városok súlya és önállósága a pályázatoknál is versenyelőnyt jelent. Tököl állja a sarat, s bár a helyi adó bevétel mértéke nem mérhető az említettekhez (hogy Százhalombatta 13 md Ft-os költségvetését ne is említsük), a lehetőségek megteremtésében és kihasználásában felvesszük a versenyt.