Egy évet csúszik a Gerincút átadása
Egyeztetés a NIF Zrt-nél

Hoffman Pál országgyűlési képviselő megbeszélésen vett részt a NIF Zrt munkatársaival.
A téma a Csepel-szigeti Gerincút helyzete volt. A NIF Zrt-hez 2007-ben kerültek kormányhatározat révén az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósuló közútfejlesztési projektek.
Ezek elsősorban új nyomvonalon megvalósuló építkezéseket jelentenek. Mint építési engedélyköteles beruházások, új csomópontok építésével, új forgalmi sávok létesülhetnek.
Az egységes közútfejlesztési stratégia részeként kidolgozták a beruházások egymásra épülését, s hogy folyamatos zökkenőmentes legyen az előkészítés és a kivitelezés.
Hoffman Pál kiemelte a megfelelő ütemezés problémáit. A térséget nemcsak a Csepel-szigeti Gerincút építése, s az ehhez kapcsolódó tévesen "Halásztelki ágnak" nevezett beruházás érinti, hanem az M0 autóút régi pályatest bővítése és rekonstrukciója is.
Egyetértettek a megbeszélés résztvevői abban, hogy az a beruházás, amelynek nincs folytatása nem éri el azt a célt, amiért elkészítették.
A komplex, egységes követelmények teljesítéséhez tartozik még a nem a NIF Zrt-hez tartozó, hanem a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ felügyelete alá került 5101. sz. út felújítása is.
A térségi igény az 5101. sz. út szigetszentmiklósi szakaszának felújítása után a Tököl-Szigethalom közötti kihajtótól Tököltől Szigetcsép irányába tartó munka előkészületei megtörténtek. Sajnálatos, hogy az ország költségvetési helyzete nem teszi lehetővé a 2011. évi megvalósítást.
Az autópálya és közúti közlekedésre fordítható éves összeg 50-60 mdFt. Ma már tényként kezelt adat, hogy a szocialista kormányok P.P.P. autópálya építései évente 100 mdFt kötelezettséget jelentenek, s indokolatlan magas árakon valósultak meg. Kijelenthető, hogy 40-50 mdFt-tal több pénz jutna közúti fejlesztésekre, ha a szocialisták nem terhelik meg ezzel a költségvetést.
A kistérség fejlesztési igényei 2*2 sávos út megépítésére vonatkoztak, ezt és a Szigetszentmiklós Gyártelep HÉV-átjáró előtti szakasz megépítését személyesen is többször szorgalmaztam. A 2*1 sávos út átmenetileg javíthat a kistérségi közlekedési helyzeten, de a folyamatosan növekvő forgalom levezetésére hosszabb távon nem elegendő.
A NIF Zrt képviselői még mindig feltételesnek jelezték a Csepel-szigeti Gerincút 2011. novemberi átadásának határidejét, mert a tulajdonviszonyok rendezetlensége és a közmű kialakítás problémái okozhatnak problémát a beruházás során.
Bízunk benne, hogy a rosszul előkészített Csepel-szigeti Gerincút beruházás további késedelmet nem szenved. A Gerinc-utat 2006-ra ígérték, majd ezt 2010. novemberére módosították.
Már senkit nem érdekel, hogyan hirdethették meg a közbeszerzést, s hirdethettek győztest, ha nem felelt meg a beruházás előkészítettsége az előírásoknak.
Túltesszük magunkat azon is, hogy a Gerincút építése összecsúszik az M0 autóút autópályává alakításával, szélesítésével. Elviseljük a zsúfoltságot, a halásztelki felhajtás lezárását, azt, hogy másfél milliárd forinttal számolták el, tervezték el magukat a beruházók.
Őszinte beszédet, értelmes munkát és reális határidőket várunk.