Egy évet csúszik a Gerincút átadása
Egyeztetés a NIF Zrt-nél
Hoffman
Pál országgyűlési képviselő megbeszélésen vett részt a NIF Zrt munkatársaival.
A téma a Csepel-szigeti Gerincút helyzete volt. A NIF Zrt-hez 2007-ben kerültek
kormányhatározat révén az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósuló
közútfejlesztési projektek.
Ezek elsősorban új nyomvonalon megvalósuló építkezéseket jelentenek. Mint
építési engedélyköteles beruházások, új csomópontok építésével, új forgalmi
sávok létesülhetnek.
Az egységes közútfejlesztési stratégia részeként kidolgozták a beruházások
egymásra épülését, s hogy folyamatos zökkenőmentes legyen az előkészítés
és a kivitelezés.
Hoffman Pál kiemelte a megfelelő ütemezés problémáit. A térséget nemcsak
a Csepel-szigeti Gerincút építése, s az ehhez kapcsolódó tévesen "Halásztelki
ágnak" nevezett beruházás érinti, hanem az M0 autóút régi pályatest
bővítése és rekonstrukciója is.
Egyetértettek a megbeszélés résztvevői abban, hogy az a beruházás, amelynek
nincs folytatása nem éri el azt a célt, amiért elkészítették.
A komplex, egységes követelmények teljesítéséhez tartozik még a nem a NIF
Zrt-hez tartozó, hanem a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ felügyelete
alá került 5101. sz. út felújítása is.
A térségi igény az 5101. sz. út szigetszentmiklósi szakaszának felújítása
után a Tököl-Szigethalom közötti kihajtótól Tököltől Szigetcsép irányába
tartó munka előkészületei megtörténtek. Sajnálatos, hogy az ország költségvetési
helyzete nem teszi lehetővé a 2011. évi megvalósítást.
Az autópálya és közúti közlekedésre fordítható éves összeg 50-60 mdFt. Ma
már tényként kezelt adat, hogy a szocialista kormányok P.P.P. autópálya
építései évente 100 mdFt kötelezettséget jelentenek, s indokolatlan magas
árakon valósultak meg. Kijelenthető, hogy 40-50 mdFt-tal több pénz jutna
közúti fejlesztésekre, ha a szocialisták nem terhelik meg ezzel a költségvetést.
A kistérség fejlesztési igényei 2*2 sávos út megépítésére vonatkoztak, ezt
és a Szigetszentmiklós Gyártelep HÉV-átjáró előtti szakasz megépítését személyesen
is többször szorgalmaztam. A 2*1 sávos út átmenetileg javíthat a kistérségi
közlekedési helyzeten, de a folyamatosan növekvő forgalom levezetésére hosszabb
távon nem elegendő.
A NIF Zrt képviselői még mindig feltételesnek jelezték a Csepel-szigeti
Gerincút 2011. novemberi átadásának határidejét, mert a tulajdonviszonyok
rendezetlensége és a közmű kialakítás problémái okozhatnak problémát a beruházás
során.
Bízunk benne, hogy a rosszul előkészített Csepel-szigeti Gerincút beruházás
további késedelmet nem szenved. A Gerinc-utat 2006-ra ígérték, majd ezt
2010. novemberére módosították.
Már senkit nem érdekel, hogyan hirdethették meg a közbeszerzést, s hirdethettek
győztest, ha nem felelt meg a beruházás előkészítettsége az előírásoknak.
Túltesszük magunkat azon is, hogy a Gerincút építése összecsúszik az M0
autóút autópályává alakításával, szélesítésével. Elviseljük a zsúfoltságot,
a halásztelki felhajtás lezárását, azt, hogy másfél milliárd forinttal számolták
el, tervezték el magukat a beruházók.
Őszinte beszédet, értelmes munkát és reális határidőket várunk. |