Gyengénlátóknak
       
                 
 FÅ‘oldal/Hírek 
       Kulcstémák 
   Tököl története 
       Önkormányzat 
            E-ügyintézés 
 Adatvédelem/GDPR 
     Közérdekű adatok 
                    Térképek 
   Település-rendezés 
                Közösségek 
  Közpénzek felhaszn. 
Tököli Tükör (újság) 
      Képek (galéria) 
      Tököli Értéktár 
      TDM szervezet 
    Hirdetmények 
  Közbeszerzés 
     Pályázatok 
      Választás 
Dunamédia 
               
          
       
     
   
  
 


Adózási tájékoztató

Hatóságunk 2019 februárjától egy országos központi informatikai programot (ASP) használ, így a Tisztelt Adózók a fizetési kötelezettségeikrõl, az elõzõ években megszokottaktól eltérõen értesültek.

Az önkormányzati adóhatóság elkészítette és postára adta, illetve kiküldte a tárhelyekre a gépjármûadó és a kommunális adó változásokat tartalmazó határozatokat

Gépjármûadó esetében az adó megállapítása ún. „kivetéses eljárással” történt, így a változásokról az érintettek határozat formájában értesültek, változatlan tényállás esetén, az elõzõ év(ek)ben kiadott határozatok szerint kellett a fizetési kötelezettségeket teljesíteni. A kézbesített határozatok véglegessé válását követõen kerülnek az adóelõírások az adózói számlákra.

Annak érdekében, hogy a fizetési kötelezettségeiket helyesen tudják teljesíteni, a megküldött változásokat tartalmazó határozatok mellé is postázott adóhatóságunk csekkeket a magánszemélyeknek.

A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történõ átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással (csekk) tudja teljesíteni, továbbá az adó befizethetõ elektronikusan: https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva. A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történõ átutalással köteles teljesíteni. Javasoljuk, hogy éljenek valamely elektronikus fizetés lehetõségével.

A magánszemélyek postai úton - tértivevényes hivatalos levélként – határozatban kapták meg az értesítést, amennyiben adókötelezettséget érintõ változás történt. Az önkormányzati adóhatóság jogszabályban elõírt kötelezettsége, hogy a határozatot tértivevényes hivatalos levél útján kézbesítse, hiszen a véglegessé válás feltétele a határozat átvétele. Az át nem vett határozatokat a posta a mai napig kézbesíti. Ebben kérjük szíves megértésüket és türelmüket az átvétel során!

A gazdálkodó szervezetek részére – ideértve az egyéni vállalkozókat is – elektronikusan, a tárhelyekre került kiküldésre a határozat. Kérjük, hogy fokozottan szíveskedjenek figyelemmel kísérni a tárhelyeikre érkezõ leveleket.

A második félévben esedékes helyi adók és a gépjármûadó befizetési határideje 2020. szeptember 15. (kedd).

A második féléves adószámla kivonat (az azon jelzett napi állapot alapján) magánszemélyek esetében egyszerû postai küldeményként, gazdálkodó szervezetek esetében – ideértve az egyéni vállalkozókat is – a tárhelyükre érkezik. Felhívjuk figyelmüket, hogy adóügyekben az egyéni vállalkozók elektronikus ügyintézésre kötelezettek akkor is, ha nem egyéni vállalkozói tevékenységükkel összefüggésben járnak el; részükre csekk nem kerül postázásra.

2020. évben az E-önkormányzati portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) az önkormányzati adó szakrendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Önnek lehetõsége van az elektronikus rendszeren keresztül megtekinteni az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában lévõ, adózással kapcsolatos fontosabb adatait (adatbejelentéseit, bevallásait, adótárgyait, befizetéseit, folyószámlája aktuális állapotát, stb.).

A Portál használatára vonatkozó részletes tájékoztatót elérheti itt:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato

Javasoljuk, hogy a befizetést megelõzõen tekintse meg az aktuális egyenlegét. Az adószámla felülvizsgálatakor érdemes tételesen egyeztetni az elektronikusan megkapott vagy lekérdezett, illetve a papír alapon adószámla-kivonat formájában kapott adószámlán közölt adatokat, valamint a saját nyilvántartás adatait.

Fontos, hogy az adószámla-adatok feldolgozása, könyvelése idõt vesz igénybe, ezért nem érdemes olyan tételt keresni, amit a kivonat készítése vagy a lekérdezés elõtti néhány nappal korábban nyújtott be, illetve fizetett meg az adózó.

Ha azt tapasztalja, hogy olyan adótárgyak után van adóelõírása, melyek után már az Ön adókötelezettsége megszûnt (másnak kellene adót fizetni - pl.: építmény értékesítése miatt), vagy túlfizetése illetve hátraléka van, úgy az adatbejelentést haladéktalanul szíveskedjék megtenni, (erre vonatkozóan a megfelelõ nyomtatvány az Országos Hivatali Portálon megtalálható). Ezt követõen az adóhatóság módosítja az adóelõírást. Ennek hiányában nincs lehetõség az adóelõírás megváltoztatására.