Jelentős közlekedési fejlesztések az agglomerációban
Bizonyára az Önök régiójából, településeiről is sokan ingáznak, akár
naponta – munkába, iskolába – Budapestre. Tízből három ember választja
a tömegközlekedést, amikor az agglomerációból a fővárosba utazik. A fennmaradó
kétharmaduk pedig autóba ül, s nem tudja elkerülni a dugókat.
Ám van egy jó hírünk! Ebből a csapdahelyzetből javasol kiutat a – társadalmi
egyeztetésen lévő – Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, amely átfogó
hálózatfejlesztési koncepciót ad, s a dugóban álldogálás helyett szabaddá
tesz évente 150 milliárd forintnyi munkaórát. Továbbá a rozsdás, ipari
vágányok alatt hatalmas kihasználatlan területeket szabadíthat fel és
állíthat a város fejlődésének szolgálatába a Stratégia: minőségi terek,
például új P + R & B + R parkolók, minőségi parkok, megszépülő, korszerű
vasútállomások létrehozásával. Valamint azzal, hogy sűrűbben járnak majd
a vonatok az Önök települései és a főváros között. S hogy mindezeken túl
még mit ad ez az agglomerációban élő polgárok számára? Nem csak pénzt,
hanem időt takaríthat meg az ingázóknak, akik többet lehetnek szeretteikkel,
több idő jut pihenésre, vagy az otthoni teendőkre. Amikor viszont munkába
jönnek, nem kell órákat dugókban tölteniük, könnyen találhatnak helyet
autóiknak a P + R & B + R parkolókban.
A Budapestet és térségét, így az Önök kerületét, települését érintő,
átfogó hálózatfejlesztési koncepció részleteit a https://budapestvasut2040.hu/
oldal mutatja be. Az ott található interaktív
térkép segítségével vasútvonalakra lebontva lehet megnézni a tervezett
fejlesztést.
A Stratégiát bemutató kisfilm pedig az alábbi oldalon érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=RWJTinNx00Y
Mint ismeretes, a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát február 4-én
mutatta be Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős
államtitkár, Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ
vezérigazgatója és Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. A Stratégiáról
társadalmi egyeztetés indult, amely megelőzi a Kormány döntését, így a
kérdőív kitöltésével mindenki elmondhatja véleményét, amelyek beépítésére
van lehetőség.
A Stratégiáról
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia az utóbbi 100 év legnagyobb
vasútfejlesztéseit átfogó, a fővárost és agglomerációját érintő elővárosi
kötöttpályás közlekedés – a MÁV elővárosi vasútvonalai és a hévvonalak
– a fejlesztéséről szóló dokumentum. Egy megújult, kibővült hálózaton
színvonalas vasúti szolgáltatás jön létre, amely természetes, környezet-
és klímabarát választást kínál a városba irányuló és a városon belüli
utazás során egyaránt.
A Stratégia legfőbb célkitűzése az elővárosi kötöttpályás közlekedés
versenyképessé tétele. A jövőben nem csak a mainál gyorsabban és kényelmesebben,
hanem egységes bérlettel lehet majd utazni. A vonatok a mainál jóval sűrűbben
járnának, a legforgalmasabb, fonódó szakaszokon néhány percenként követnék
egymást. A megújult vonalakon legalább 3 metróvonal és számtalan úti cél
lenne elérhető átszállás nélkül.
BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt
|