Gyengénlátóknak
       
                 
 FÅ‘oldal/Hírek 
       Kulcstémák 
   Tököl története 
       Önkormányzat 
            E-ügyintézés 
 Adatvédelem/GDPR 
     Közérdekű adatok 
                    Térképek 
   Település-rendezés 
                Közösségek 
  Közpénzek felhaszn. 
Tököli Tükör (újság) 
      Képek (galéria) 
      Tököli Értéktár 
      TDM szervezet 
    Hirdetmények 
  Közbeszerzés 
     Pályázatok 
      Választás 
Dunamédia 
               
          
       
     
   
  
 


A Budapest Fejlesztési Központ június 23-án online lakossági fórum keretében mutatta be a H6-os ráckevei hév fejlesztésére vonatkozó elképzeléseket, ezen belül a Szigethalomtól Ráckevéig tartó szakasz megállóira vonatkozó terveket. Az eseményrõl készült felvétel az m5metro.hu/rackeveforum oldalon elérhetõ mindazok számára, akik nem tudtak részt venni a fórumon.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában lefektetett alapelvek mentén, az egységes és magas színvonalú városi-elõvárosi kötöttpályás közlekedés megteremtése érdekében a jövõben megújulnak a szentendrei, csepeli és ráckevei hévvonalak. A Kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ koordinációjával zajló tervezés 2020-ban megkezdõdött. A H6-os ráckevei hévvonalon modern, akadálymentesített megállókat, felújított vasúti pályát terveznek, a sebességkorlátozások megszüntetésével, az állomások környezetének rendezésével.

A ráckevei hévvonal Ráckevétõl Tökölig – Szigetcsép állomás kivételével – egyvágányú, Budapesttõl Tökölig kétvágányú, ez alól csak Ráckevei-Soroksári Duna-ág (RSD) fölötti híd kivétel, amely szintén egyvágányú. A projekt során az RSD fölötti híd várhatóan kétvágányú kiépítéssel átépül. A Ráckeve – Tököl szakasz jelentõs része kétvágányú pályaként épül át Szigetcsép és Szigetszentmárton-Szigetújfalu között.

A jelenlegi megállóhely-kiosztást felülvizsgálják, tekintve, hogy a hévvonalak fejlõdése egyáltalán nem követte le az egyes települések fejlõdését, több megállóhely jelenlegi pozíciója nem optimális.
Valamennyi megállóhely esetében komplex szemléletû tervezés történik, azaz egységes arculatú megállóhelyek, komfortos peronberendezések, peronlefedések, valós idejû utastájékoztatás megvalósítása mellett a P+R, B+R, kapcsolódó úthálózat és ráhordó autóbusz hálózat tervezése is megvalósul. Ráckevén a végállomás utasperonjait körülbelül 400 méterrel délebbre helyezik a városközponthoz közelebb.

Fontos, hogy a tervezés során a megállóhelyek használóinak, a környezetükben élõknek az igényei és elvárásai is érvényesüljenek. Ezért a BFK kérdõíves felmérést indított a bemutatott tervekkel kapcsolatban.

Arra bíztatunk mindenkit, vegyen részt a ráckevei hévvonal fejlesztésében és a Szigethalom-Ráckeve közötti állomások véleményezésében, és töltse ki a kérdõívet július 15-ig.
A kérdõív elérhetõsége: m5metro.hu/rackevekerdoiv